Friday, January 02, 2015

Selamat tinggal, 2014

ASSALAMUALAIKUM...

Sambil menanti tembakan bunga api, sempat mengimbas kembali kesemua perkara yang berlaku pada tahun ini (dah jadi tahun lepas). Ya Allah. Macam-macam. Tapi banyak lagi buruknya dari baiknya. Mungkin tahun terburuk bagi saya sendiri.

Losing my best buddy...


Diberi tanggungjawab yang sangat berat... tak mampu ditanggung sebenarnya... memandangkan diri ini lebih suka memikirkan diri sendiri... suka berjimba sini sana...



3 bulan praktikum, yang sepatutnya menjadikan saya lebih yakin untuk menjadi guru. Tapi sebaliknya pulak yang berlaku. Sama ada silap kos, ataupun silap kerjaya, atau kedua-duanya sekali. Too late sebab tinggal setahun ja lagi. 


Result the worst, untuk 2 sem berturut-turut tahun ni. No komen la. Kecewa tidak terkata. Harapan untuk bangkit pun krik krik krik.


Gagal menyimpan wang, seperti yang dirancangkan. Susahnya sebab tak nampak apa yang bakal berlaku. Rosak tu rosak ni. Kena ada tu kena ada ni. Nak beli tu nak beli ni. 


Krisis keluarga. Adik yang tak sekolah dan sebagainya. Tak tau masa depan keluarga kami macam mana. Rasa macam nak putaq balik ke 10 tahun dulu.





Apa-apa pun, selamat tinggal 2014. Hai 2015. Moga tahun ini menjadikan hidup saya lebih baik dari sebelum ni.



Wassalam.

No comments: