Sunday, February 16, 2014

Gembira? Takut? Sedih?

ASSALAMUALAIKUM...

Hurmm... sejak semenjak ni memang hati ni tak menentu. Kejap gembira, kejap takut, kejap sedih, kejap tensyen, kejap nak menangih. Teringat waktu dulu di Cheras, bila jadi macam ni, mesti start moto pi TESCO Cheras. Beli sirap ais jeli. Memang perghhh... lepas tu singgah tempat karaoke. Layan sorang-sorang. Tu dulu la. Kalau ada duit lebih, memang balik rumah.

Dah seminggu dilantik jadi YDP. Secara rasminya, baru beberapa hari. Macam-macam benda tak elok saya dengar. Eh, lantaklahhhh. Jangan lupa saya tetap manusia, jangan lupa saya tetap hambaNya, jangan lupa saya tetap seorang guru pelatih macam anda. Banyak benda saya kena buat. Harap ditegur kalau silap, yang kurang tu terimalah. Memang sifat manusia itu banyak kekurangan. Saya tak tegas, saya penakut, saya tak pandai bercakap. 

Perlukah semua itu? Bagi saya lebih baik mencontohi kepimpinan para nabi. Ambil sifat-sifat nabi sebagai pegangan. Amanah, bila buat kerja, buat bersungguh-sungguh. Baru orang percaya. Fathonah, buat apa pun mesti menampakkan kebijaksanaan. Bukan main hentam ja ikut kesenangan diri sendiri. Siddiq? semestinya. Seorang pemimpin tak perlu pandai bercakap. Cukupla mulutnya yang berkata benar. Banding dengan pemimpin sekarang, cakapnya petah tapi sikit ja yang boleh percaya kan??


Topik lain

Dua barang yang paling saya sayang di sini...
Hampir 4 tahun, susah senang diharungi bersama.

Sudah jahit, masih terkoyak. Berat sangat tugas menggalas ilmu.

Tumit dah berlubang. Menanggung tuannya yang berat tulang ni. Lain kali jalan jangan seret kaki.

Kedua-duanya dah sangat uzur. :( Tolong bertahan lagi setahun. Please?


ASSALAMUALAIKUM...

2 comments:

Anonymous said...

jgn pernah rasa putus asa dengan apa yg Allah telah aturkan ^_^
Yakin dengan hikmah di sebalik takdirNya..mungkin hikmahNya disorok dengan bayangan kesamaran untuk perolehi keindahan kemanisan perjuangan ..
sabar =)

farahida ibrahim said...

kasut dan beg laptop tu memang legend.dari dulu lagi..:D