Monday, February 03, 2014

22, yet...still ch*ld*sh

ASSALAMUALAIKUM...

"Budak hingusan."

Sentappp... masa tingkatan 2 dulu ada budak pompuan sekolah saya pernah kata macam ni. Lepas SPM dulu saya ingatkan balik kat dia. Syukur dia mintak maaf jugak. Tapi saya tau dia memang maksudkan pun.

"Pehal makcik tu, ushar pelik ja aku bawak keta. Gelak-gelak lagi tu. Ok, tak payah nak teka."

"Anak hang tingkatan berapa dah la ni?"


Psttt... Ni baru sebahagian. Malu dah nak tulis.

Sejak sekolah rendah lagi saya dah fikir pasal ni. Macam mana la saya besaq nanti. Masuk tingkatan 1 pun tinggi baru 130cm gitu. Bila dengan kawan-kawan tu kadang-kadang tak rasa macam member pun. Rasa macam junior pun ada. 

Selalu jugak saya tanya orang. Kawan Lelaki dan perempuan.

"Aku ni nampak macam bebudak ka?"

"Jawapan Din pun macam budak-budak." Jawab Kak Y****

Ok, jawapan daripada member-member laki tak payah la tulih. Yang penting semua jawapan lebih kurang, ayat ja lain.

Eh, tunggu. Ni ada janggut~ Ada nampak tua 4-5 tahun dak???

"Hahaha...Din, budak sekolah pun dah ada janggut."

Member ni awat la jujur sangat time-time ni... mwahaha... T^T

Cuba fikir positif!!!

Mungkin saya ni orang saiya. Orang saiya memang takkan nampak tua.

Mungkinkah??? Oh, angan-angan waktu kecik.

Seronok pa. Budak-budak sekolah suka cikgu-cikgu muda. Tambah-tambah murid gegurl kan. Berdasarkan pengalaman 4 kali SBE, memang macam tu pun. Cikgu muda+kemas+bergaya memang jadi hot stuff. Senang sikit nak ambik hati murid-murid.

Tapi, kadangkala tu, terpikiaq gak, macam mana masa kahwin nanti?
Apa kata makcik pakcik yang hadir?

"Uih, pengantin laki ni sekolah lagi ka? Kawin awai ni mesti ada apa-apa ni?"

Di sekolah nanti pun, komfem ada ayat-ayat tak sedap telinga.

"Cikgu baru ni macam muda sangat. Tak boleh harap kot ni."


Dulu pun ada gak risau, macam mana masa nak jumpa bakal mertua?
Mesti depa reject sebab saya nampak macam belasan tahun lagi. Boleh ka depa terima saya nanti?? Boleh harap ka saya ni?? Fuhhh... at least satu dah lepas. Tinggal yang lain-lain tu.


ASSALAMUALAIKUM...



No comments: