Sunday, January 05, 2014

Mimpi, tapi....

ASSALAMUALAIKUM...

Semalam, 
memang satu pengalaman yang cukup unik la bagi kami.
Urghhh, dengan suasana yang menyeramkan,
lepas tu boleh pulak cerita yang bukan-bukan...
Bila buka mata...
terus nampak apa yang ada di luar..
tandas???
tak payah cerita la.
Tapi nak cerita gak..
lampu langsung takdak...

Cukup kot nak ambik feel???

Semalam saya bermimpi,
tapi rasa macam sangat real,
jumpa arwah nenek...
banyak la nasihat yang diberikan...
dan sebelum mimpi tu habis...
saya cakap...
"Tok, jangan tinggalkan Din..."
Arwah nenek pun jawab..
"Tok ada ja kat sini...tak pi mana-mana pun..."
Terus jaga...

Ya Allah....

Setiap kali saya fikir untuk buat benda tak elok sikit,
mesti akan mimpi macam ni..

Sob3... rindu jangan kata la...
betapa besarnya pengaruh nenek dalam hidup saya..
saya tak cerita masalah-masalah saya pada ibu atau ayah...
pada kakak atau abang..
tapi saya cuma cerita pada nenek...
semua yang saya buat dulu mesti dipuji oleh nenek...
sebab dulu saya selalu mengemas rumah...
tolong lipat kain...
dan bila arwah memasak, saya tengok proses dari menyiang 
hinggalah sampai jadi lauk...

Sebulan sebelum arwah pergi,
saya ditanya tentang cita-cita...
16 tahun dan ini kali pertama ditanya soalan begini..
Doktor. Itu yang saya nak jadi dari kecik lagi..
nenek hanya senyum...
tapi nenek pergi dulu sebelum saya dapat tunaikan cita-cita tu...
dan sekarang, saya gagal.
tapi saya jadi cikgu pun sebab ibu bapa.


Rasanya cukup la sampai sini...
Hanya Al-Fatihah mampu dikirimkan...


ASSALAMUALAIKUM...

No comments: