Wednesday, January 15, 2014

Hati, hati-hati dengan hati.

ASSALAMUALAIKUM...

Saya tak punya ramai kawan... tak pandai kawan? tu satu sebab. Satu lagi, sebab saya tak pandai jaga hati kawan. Kawan saya tau la saya macam mana. Kalau time bercakap tu, kebarangkalian mereka terluka tu adalah dalam 80%. Sebab tu la kawan yang saya ada sekarang ni semua superb sebab mampu tahan dari terluka. 

Ditambah lagi dengan ego yang tingginya bak KLCC, memang susah la nak dengaq perkataan maaf dari saya. Even kawan baik sendiri pun saya tak pernah mintak maaf bila buat salah. Saya malu nak mintak maaf. Rasa berat sangat bila nak sebut. Tapi, bila saya minta maaf, saya memang ikhlas, memang maksudkannya. 


Pesan pada diri,
jagalah hati orang lain,
ibarat dinding batu,
bila dipaku, lubangnya boleh ditampung,
tapi bekasnya tetap ada..

Pesan pada diri,
sebelum bercakap tu,
pastikan mulut, otak dan hati bersambung terlebih dulu,
takut ada yang terluka...

Pesan pada diri,
banyakkan bersabar ketika diuji,
jangan lempar masalah pada orang lain,
Allah kan bersama orang yang bersabar...


"Maaf atas keterlanjuranku berkata-kata..."

T^T



No comments: