Saturday, December 07, 2013

Rantaian

ASSALAMUALAIKUM...


"Pak Cik, balik cepat ye. Balik rumah Wan tau."

Macam ni la tiap-tiap kali nak keluar, jauh atau dekat. Mesti Adam nak babai. Masa kecik dulu mesti nak ikut. Sekarang jarang dah. Dah faham dah kot. Hehe... teringat masa kecik dulu.


1)Bila parents balik mesti excited. Tunggu la depan pintu, sambil menanti apa yang dibawak pulang. Kalau ada 5 plastik, kelima-lima plastik dibelek. Kot-kot ada mainan. Tapi tak pernah ada pun. Makanan banyak la.

2)Sekarang ni parents pulak yang excited bila kita balik. Terutamanya kalau dah berbulan tak balik. Nak lagi excited balik tu bawak la menantu sekali. Hehehe... 

3)Lepas ni kalau yang dah berkahwin dan ber'anak' tu, anak-anak pulak excited bila kita balik rumah. >_<

4)Lepas anak-anak dah besaq, dan kita jadi tua, kita pulak yang excited anak-anak balik rumah kan. Oh, harap lambat lagi. 


Kih2, jadi di sini biaqla saya simpulkan melalui sebuah lagu.



Layannnn... lagu nasyid darjah 6 :')


ASSALAMUALAIKUM...



No comments: