Friday, September 27, 2013

Demi masa

ASSALAMUALAIKUM


"Demi masa, sesungguhnya manusia berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman & mengerjakan kebaikan serta saling berpesan (menasihati) untuk kebenaran & saling menasihati dengan kesabaran." [Al-Asr (103): 1-3]


Hanya Allah yang tahu betapa sibuknya saya rasa semester ini. Dulu masa pra bukan main cemburu dengan senior. Alahai, jadual kelas hari-hari sampai jam 1 ja. Untungla~ Sekarang? Hari-hari balik jam 4. Manusia perlukan rehat kot. Malam tu bukannya free sangat pun. 


Siapalah kita untuk merungut. Setiap orang Allah beri masa 24 jam. Mungkin masalah pengurusan masa sendiri kot. Sem ni takdak la buat kerja last minit sangat. Tapi tetap kalut macam semester-semester sebelum ni jugak. 

Sibuknya kita,
sampai solat jemaah pun tak sempat...
kuliah maghrib pun sanggup tak pergi sebab tugasan...
tak telefon mak ayah sebab jari sibuk menaip...
tak baca Al-Quran sebab sibuk menggoogle...
kawan mintak tolong pun tak peduli sebab pentingkan diri...



T_____T



Cepatlah berakhir semua ni. Esemen terakhir dah siap. Oh, makroteaching belum lagi. 


T____________________T










Bak kata sorang ni, think positive!! Semua ni untuk melatih diri saya jugak. Mungkin Allah nak uji saya. Nanti dah jadi cikgu, hidup bekeluarga lagi, mampukah saya bahagikan masa sebaiknya???


I can do it!!




Opssss... nasihat penaja. LAPORKAN JENAYAH RASUAH. Katakan taknak kepada rasuah!!! - Sekretariat pencegahan rasuah IPG. Kih3..

ASSALAMUALAIKUM...

No comments: