Wednesday, September 05, 2012

Lagu

ASSALAMUALAIKUM..

Lagu merupakan salah satu medium manusia meluahkan perasaan mereka, sama ada suka, duka ataupun cinta. Banyak lagu-lagu yang TOP ditulis semasa mereka sedang dalam keadaan beremosi. Contoh macam lagu 'Cinta Tiga Segi'. Orang cakap la, lagu ni ditulis oleh seorang lelaki yang kekasihnya curang kot. Masa tu dia di dalam penjara dan terus bunuh diri lepas tulis lagu ni. Memang lagu macam ni la yang menusuk qalbu ketika mendengar.

Saya pun suka luah perasaan melalui lagu tapi tak sampai la nak karang lagu sendiri. Malas, bukan ada sapa nak nyanyi pun. Jadi saya cuma ambil daripada mana-mana penyanyi la. Ni ada satu lagu. Paling feveret la. Lagu yang sangat menyentuh hati saya sejak semenjak ni. Padahal dari dulu lagi layan lagu nih. Hehe

Lagu : Mengusung Rindu
Penyanyi : Arwah Achik Spin

Lagu ni berkisar tentang sorang laki ni, sangat suka, sayang, cinta dan sebagainya la. Tetapi kekasih dia ni dah pun diambil orang lain. Kawin ka tak taktau la. Hanya mampu lihat dari jauh mereka berbahagia bersama. 

Memang sedih gila la lagu ni. Kesian kat laki tuh. Kalau saya la yang jadi dia, memang tak dapat bayangkan la. Sob3... :'(

Ni lirik lagu dia.
Dalam hati ini ada nama mu
Nama seorang insan yang aku rindu
Dalam diri ini ada sayang mu
Sayangnya diri mu tidak mengerti

Dalam senyuman ini ada tangisan
Tangisan seorang insan terluka
Dalam jiwa ini ada pilunya
Pilu yang membuat aku menangis
Oh hibanya... ( oh... )

Sayu hati... sayu sekali
Melihat engkau berpimpin tangan
Dengan sidia
Sakit hati... sakit sekali
Pabila cinta yang aku beri tak dihargai

Sungguh terhina letih tidak bermaya
Rasa terkilan bunga yang ku puja
Kini mekar harum di jambangan orang
Kau yang ku sayang
Aku yang gundah

Kalau tahu sakit begini
Tidak aku bermain cinta
Kalau tahu siksa begini
Tidak aku menyanyangi mu
Pilu resah di hati ini
Mengusung rindu...
Ku tak berdaya


Try la dengaq lagu nih. Memang lagu paling sedih la dalam banyak-banyak lagu jiwang yang saya tau. Kbye, nak melayan perasaan... :')


ASSALAMUALAIKUM..

2 comments:

Sven Medyona said...

Macam mana pulak kalau kau yang jadi perampas kekasih orang lain LOL

zudien said...

That's very cool I think!!! Haha... next song maybe...