Saturday, August 11, 2012

Semangat Raya

ASSALAMUALAIKUM...


Hey...hey... raya bakal menjelma. Kadang-kadang tu terkeliru gak, patutkah hati rasa gembira atau sebaliknya. Syawal bakal tiba, tetapi Ramadhan bakal meninggalkan kita. Hey, ni barulah dinamakan tangisan dalam kegembiraan. Siapa yang bersungguh-sungguh melakukan ibadat masa bulan Ramadhan ni, mesti rasa sedih. Waktu Ramdhan ni la semangat nak beribadah tu meningkat berkali ganda. 

Chill la... hari lain pun masih perlu beribadah. Bezanya ganjaran tu takla sebanyak ketika bulan Ramadhan. Doa-doalah tahun depan sempat lagi menemui Ramadhan. :(

Semangat Raya VS Semangat Assignment

Rasanya tak patutla banding kedua-dua nih. Mustahil doe nak bersemangat masa buat assignment. Bersemangat taknak buat assignment, agak logik la. 

Persediaan raya

Tahun ni la paling 'meriah' rayanya~ Kuih entah macam mana. Baju raya sehelai pun belum beli. Duit raya komfem sikit. Raya alone tahun nih. Hohoho... bersyukurlah masih mampu beraya.. InsyaAllah...
Kad Raya dah siap, tunggu masa ja la ye... Bagi yang kecik-kecik cukup. Nak beli yang lagu kang kurang la buget nak beli baju... hehe

ASSALAMUALAIKUM...

No comments: