Wednesday, December 07, 2011

TaBiaT

ASSALAMUALAIKUM...

Setiap manusia pasti ada tabiat buruk masing-masing kan? Bukannya apa, kalau dah selalu buat benda tu mesti diri akan jadi terbiasa. Kemudian nak berhenti punya la susah. Kita akan lupakan sendiri. Mengikut pengalaman saya la. Saya dulu ada tabiat buruk gak. Banyak...meh nak senaraikan.

  1. Membuat bunyi 'hhmmmmmm'. Hihi...tabiat ni masa darjah satu kot. Setiap masa mesti terkeluarkan bunyi tersebut. Masa dok diam tu lagi la. Memang langsung tak boleh duduk diam.
  2. Kenyit mata. Hihi...ni masa tingkatan berapa ntah. Bukan kenyit mata kat pompuan tau. Tu kes len. Ni kenyit sepanjang masa. Rasa tak selesa ja kat mata ni. Punya la bingung macam mana mau ubat. Las2 hilang sendiri ja.
  3. Kepak jari bagi bunyi. Ni biasa la kan? Setiap kali lenguh ja trus kepak sampai bunyi. Kalau tak bunyi memang tak puas hati kot. 
  4. Garu kepala. Ekeke...ni tabiat pelik sikit. Pantang dulu kalau tengah menyembang komfem garu kepala. Selalunya kalau depan pompuan pun garu kepala. X reti nak kontrol la katakan....
  5. Tengok cermin. Ni tabiat ni dapat dari Ardie la. Hahaha...nampak ja benda yang boleh pantulkan cahaya terus pandang. Sambil tu tengok la rambut ok ka tak. Ni simptom biasa bagi lelaki.
  6. Blur bila lalu tepi pompuan cun. Eh, ni bukan tabiat. Ni penyakit namonya...haha....

Anda pula bagaimana? Mesti lagi banyak kan??? Hihi

ASSALAMUALAIKUM..

No comments: