Sunday, December 11, 2011

Perancangan

ASSALAMUALAIKUM...

Alhamdulillah...tadi orang kampung saya buat kenduri kahwin. Kakak saya cakap dorang still belajar di maktab. Fine...JELES beb....JELES tak terkata.

Kemudian tadi kami terus berbicara pasal perkahwinan. Saya rasa tak jadi masalah kalau saya kahwin masa belajar nih. GATAL???? Bukan apa, kakak saya sendiri cakap makin lama makin tinggi kos nak kahwin ni. Saya rasa ramai laki akan bujang disebabkan kos yang meningkat dan saya takmau tergolong dalam golongan tu. Hihi.. Tak salah kan kalau nak buat perancangan awal? Sekurang-kurangnya saya boleh bersedia. Takdak la nanti kalut sangat nak cari duit dan buat persiapan mental dan fizikal. Lagipun tahun depan dah masuk 20. Sepupu saya pun kahwin time 20 kot. Ekeke

Takdak masalah kot kalau sponsor sorang sikit. Kakak huluq sikit, abang huluq lebih sikit, parents huluq banyak...saya huluq sikit...ekeke...Lepaih dah....insyaAllah...

Memang target nak kahwin 23 nih...takut alone masa kena posting nanti. Kalau boleh 22 pun boleh kot. Tengok la macam mana nanti...insyaAllah...awainya planning...hihi...kalau boleh calon isteri tu biaqla yang tak kerja lagi. Boleh angkut pi duduk sana skali. Dah sampai sana baru cari kerja....wow~

Dah ada calon ni...nak tengok? Harap2 dia tak marah upload gambaq dia.




ASSALAMUALAIKUM...

1 comment:

yana said...

baguslah tuh dah ada perancangan pasal masa dpn. kalau nak kawen kena start kmpul duit skrg. kos mahal gilos nowadays. :P