Thursday, December 08, 2011

Kelebihan Berkahwin

ASSALAMUALAIKUM...

Entry ni khas untuk Yassin. Tadi dapat ilham lepaih makan  lecikang. Hihi...ketagih kot lecikang depa. Sampai dah terbatuk-batuk pun makan lagi. Nak habaq kata kahwin tu memang bes. Banyak kelebihannya yang saya akan senaraikan. Jom tengok...

  1. Jimat masa. Macam mana boleh dikatakan jimat nih? Ya la, macam masa bujang ni, banyak guna masa untuk mencari calon. Kadang-kadang masa yang boleh guna untuk studi pun kita guna untuk cari calon. Jadi kalau dah kahwin boleh la fokus lagi dalam studi untuk yang masih belajar la.
  2. Tak sunyi. Ya la, sentiasa ja ada orang berdampingan dengan kita. Mesti bes. Sembang sampai lewat pagi. Kalau boleh nak tenung bini sampai 24 jam sehari. 
  3. No more nasik bujang. Dah ada bini nak masak kann? untung lagi kalau siapa dapat bini pandai masak. Aku pun teringin beb....tu kena la cari yang dok berniaga kat kedai makan kan????Ehem3... Rekemen ja beb. Komfem pandai masak.
  4. Boleh la solat berjemaah selalu. Tambah-tambah lagi dah ada anak. Yang bapak tu boleh la jadi Imam. Kalau di masjid dah ada imam tetap. Susah nak jadi imam.
  5. Ada orang kejutkan. X perlu kunci jam dah kan? Bunyi isteri dok memekik lagi berkesan dari ringtone alarm. X caya? tunggu la...
  6. Berjimat. Macam mana boleh berjimat? Hahaha...xdak dah la nak beli pelik-pelik memandangkan ekonomi akan dikawal oleh wanita. Laki dapat berjimat tapi pompuan still kuat shopping kan? Ekeke...

Apa2pun, kahwin memang bes Yassin. X caya tahun depan jom kita kawin sama2...hihi

ASSALAMUALAIKUM..

1 comment:

Yassin said...

Ahahaha- okey set! :P