Sunday, December 04, 2011

HiPPoKRiT

ASSALAMUALAIKUM...

Manusia ni, kadang-kadang nampak baik...kadang-kadang tu boleh juga nampak tak baik. Bergantung la, depan orang lain terus nampak baik. Nak jaga status la katakan. Dulu sebelum kerja, takda banyak duit, kalau jumpa tu senyum ja...memang x pernah miss la senyum. Sekarang bila ada banyak duit, perghh...bukan ja senyum, tengok kita pun takmau dah. Ni la jadinya bila dok kejar duit ja, duit yang mengawal kita. Lain yang berlaku kalau kita kumpul ilmu banyak-banyak. Ilmu dapat mengawal kita, bukan ke arah keburukan tetapi kearah kebaikan. Bila takda duit, rajin pulak berdoa kat Allah, dimurahkan rezeki dan sebagainya, tapi bila rezeki dah mencurah-curah, terus lupa nak bersyukur.


SAY NO TO HIPOKRIT


ASSALAMUALAIKUM...

No comments: