Friday, November 11, 2011

Tinggi

Assalamualaikum...

Sebut pasai tinggi ni, teringat masa dulu-dulu. Perkataan tinggi ni sangat sensitif pada diriku. Lahir pada tanggal 8 Julai 1992 dengan berat 3.3kg, kedengaran seperti normal. Masuk saja ke darjah 1, masa tu kena ukur tinggi dan berat kan? Masa tu tinggi saya bleh tahan la, 113cm. Sampai la darjah 6, tinggi sampai 130cm.

Kemudian, masa tingkatan 1 tinggi dah naik ke 132cm. I'm the shortest boy in my school. Punya la main malu lagi. Semua pompuan lagi tinggi kowt...Bayangkanla, bila jalan ke sana, mulalah senior pompuan 'Eh, comelnya....'.(Bukan nak perasan) Memang malu perhabisan la. Nasib  baik ada kakak sekolah sama. Perghhh...padahal lagi teruk. Kena kacau la ngan kawan-kawan dia. 

Malu saya ni tak lama. Naik ja tingkatan 5, tinggi saya dah cecah 154cm. Kebanyakan pelajar perempuan sudah menjadi rendah dari saya. Ekeke....baru lah bleh ngorat time neh. Tapi x ngorat pun la. Mana ada orang mau. Ekekeke....seyes ni...napa gelak?


Sekarang ni naik la sikit tinggi. Tu pun baru 164-165cm. Harap-harap masih meninggi. Hihi..


Assalamualaikum..

6 comments:

farahida ibrahim said...

untungla ketinggian masih boleh bertambah~~

NadJoliey said...

Haha. Masa tahun 6, tinggi sy suda cecah 163 <3 Gagaga.

Serius ko 164-165? Lebih sikit kott(?)...

zudien said...

farah- laki xleh pakai kasut tinggi...
Nad- kadang2 ukur ada la tulis sampai 167cm

NadJoliey said...

Hahahhaha! Boleh pakai kalau ko mau dinn., memang ko lagi tinggi la sy rasa..

the naufal said...

nasib bek tinggi aku 180cm.kan din kan? haha =P

zudien said...

Pai-tinggi kat telinga....bleh la..haha