Saturday, November 12, 2011

CUTI

Assalamualaikum....

xdak motif?? Ha, jangan 'save as'....ekeke

Cuti nanti, banyak benda yang kena tebus. Ilmu yang hilang....kena cari semula....kelemahan pun kena diperbaiki....elaun perlu dihabiskan...uik? nda la...kena simpan untuk semester depan. Planning belum dibuat.
Cuti nanti abang saya akan berpindah ke rumah barunya...kosongla rumah saya lepas nih. Yipppiiieeee...... :'(
Kena tolong pi cuci rumah dia....hihi...memang menjadi kegemaran saya melakukan kerja pembersihan. My hobby kot. Padahal bilik sendiri macam sarang tikus...Tapi memang betul la saya suka mencuci...time dapat moto dulu, setiap hari basuh oooo...punya la jaga. 

Saya mau ziarah kubur nenek saya cuti ni. InsyaAllah, waktu raya dulu x sempat...demam...sampai 2 kali mimpi pasal arwah nenek. Banyak dosa dengan arwah nenek dulu. :'(
Dulu masa famili saya makan di luar, saya ja yang volunteer untuk stay dengan nenek. Dia cakap dia takut tinggal sorang malam-malam...takut pencuri datang cekik dan sebagainya. Saya pula takut tinggal sorang sebab banyak hantu...hihi...ingat lawak kot? memang keliling rumah saya banyak lembaga...pernah nampak, selamba ja terbang lintas atas ayah saya dulu. Demam dibuatnya. Dulu banyak bercerita pasal hantu dengan famili. Sekarang ni jarang dah. Sejak tingkatan 4, saya bertukar menjadi pendiam. Tidak bercakap banyak. Even with my parents, kadang2 langsung tidak bercakap. Hanya bercakap dengan abang sulung dan kakak sulung. Why? Hal peribadi...ekeke..


Macam ni la saya kecik2 dulu. Mandi kolam dengan kakak dan dua orang lagi sepupu lelaki(my besfren sejak kecil). Sejak dari sekolah rendah selalu bermalam di rumah dorang, ataupun rumah saya dan membincangkan tajuk-tajuk hangat. Misalnya pasal perempuan. Hihi...kalau ada minat sapa2 dlu mesti share dengan diorang. Ada satu hari tu, pakat x tidur. Main game sampai pagi. Lepas solat Subuh terus pi main badminton. Pening....dah tu terpaksa la tidur. Kadang2 tu lawan siapa tidur last. Hihihi...

Sebut pasai kucing plak. Dulu kat rumah dipenuhi dengan kucing. Macam2 nama ada...mula dengan Komoi, Chikot(ibu), Chibot(anak), Chimot(anak/adik), Shiro(anak generasi 2), Pastu Mid(anak gak kot). Sampaila berpuluh2 ekor. X ingat nama. Las sekali bela kucing Kamsi(kucing kampung+kucing parsi). Namanya Oopet...sempena Upin dan Ipin. Comel kot. Last2 mati ketika berusia satu tahun. Gila sedih. Lepas tu x pernah bela kucing dah. Tak sanggup mengalirkan air mata lagi.........

Perasan x perbezaan masa sem 1? Rambut...gahhhhhhh......pelik. Jambul peacock. Tu la fesyen rambut saya guna sejak tingkatan 3. Rambut berubah bermula dari sem lepas. Tiba-tiba dapat ilham. Hihi...sem depan mau ubah lagi la. BOTAK. Haha...
Assalamualaikum...

2 comments:

NadJoliey said...

BOTAK?? Sy tunggu tu! Hahahah!

Samalaa.. Lepas kucing last sy mati (yang sy seludup n jaga gila2) mati.. aduii, pedih ja mau piara kucing lagi.. Nasib sekarang neh kawasan rumah kami xda anjing sangat.. Baru2 adik sy mms gambar kucing yang baru dorg pungut (?) untuk piara <3

zudien said...

untunglah.....ada tempat bermanja