Monday, September 19, 2011

Masalah keluarga

Assalamualaikum...
Walaupun xdak orang dok komen2, saya tetap berkeras mau update blog... :P

Kali ni nak kongsi pasal masalah baru-baru ini, yang menghimpit keluarga sebelah bapa saya. Semuanya gara-gara pusaka datuk saya. Yang mereka berebutkan ialah tanah yang ditinggalkan. Oleh kerana ayah saya anak lelaki sulung, tanah itu diwasiatkan atas nama beliau. Tapi, mak dan bapak saudara saya berkelahi sesama sendiri untuk menduduki tanah tersebut. Sampai nak saman sesama adik-beradik. Ayah saya, antara yang paling berpendidikan banding yang lain. Setiap hari mesti telefon ayah saya untuk bincangkan isu ni. Ayah saya apa lagi, tadi naik hangin dia masa memandu. "Hampa ambik la geran tanah tu. Buat la macam mana pun. Aku xmau masuk campuq dah urusan hampa lagi. Aku x lapaq aih harta-harta cabuk tuh. Aku boleh caghi sendiri". Pergh...masa tu tengah layan lagu jiwang...saya terus upkan volume, xmau dengaq dia maqah. 

"Xpa, aku bagi pendidikan kat anak-anak. Biaq nanti depa hidup senang." Macam mana ntah ayat dia yang buat saya terharu tadi. :')
Lupa dah....
Xpa ayah, tunggu kami keja....kita tunjuk kat depa...kita tak perlu harta....


Assalamualaikum..

3 comments:

A!n Syahirah said...

hey boy... chill... :)

Ibnu Yunus said...

Surahtul Insyiqaq, ayat 6. :)

zudien said...

Thanks both of you!!