Sunday, June 12, 2011

3 hari punya percutian







Assalamualaikum..

Khamis- Kami bertolak selambat jam 6 petang. Mula-mula plan mau pergi pagi tetapi saya terpaksa pergi dahulu ke Ipoh untuk mengambil motorsikal kakak. Perjalanan bermula jam 9 pagi dan kami tiba tepat jam 11. Kami singgah di rumah kawan ayah untuk berborak-borak. Diorang hanya bersembang tentang politik. Haha...menarik. Pastu saya dan kawan yang ikut bersama mulakan perjalanan pulang, dengan motor. Mula-mula kami singgah di kedai motor untuk tukar minyak enjin dan sebagainya. Semuanya berjumlah rm42. Habis duit.....:(

Dipendekkan cerita, kami pulang dengan selamat. Perjalananku bermula semula, dan kali ini saya ke Seremban. Kami yang pergi terdiri daripada abang, kakak ipar, anak mereka,  mak cik saya, sepupu saya dan saya sendiri. Dipendekkan skali lagi cerita, kami tiba pada jam 11 malam. Kami bermalam di rumah adik kakak ipar saya. Rumahnya dilengkapi streamyx. Boleh la online free. Rumah tu dekat dengan bandar enstek. Kalau saya pindah ke sana nanti, boleh juga la singgah-singgah di sana.

Jumaat- pagi tu selepas Subuh saya sambung tidur, sampaila jam 11 agaknya. Semalaman tak tidur, nak cover balik la. Lepas tu, kami muslimin bersolat di masjid berdekatan. Sesudah menunaikan kewajiban, kami bertolak ke masjid untuk majlis pernikahan. 

Pengantin lelaki merangkap sepupuku. Sama umur dengan abang. Dulu diorang  kawan baik di kampung. Bertuahnya dia dapat kawin doktor.

Sedang melafazkan akad..gugup

Pengantin perempuan....doktor di mana ntah

Nampak tenang walaupun gugup...seharian berlatih

Awwww.....perkara paling dinanti-nantikan...

Tengok betul-betul, saya bukan fokus pada pengantin tetapi pada orang lain....(mood cair). Rsanya ada hubungan persaudaraan jugak jadi x bleh la....huhu. 24 jam mata x lekang memerhatikannya....kih3...

Malam tu kami pi restoran Haji Samuri. Kali kedua makan memang mantopppp la!!!





Sabtu -
Sedondon...eh, sedindin lagi sedap...



Sayangnya gambaq saya yang tiada....keluarga sebelah bapa mereka...merangkap abang emak saya
 

9 comments:

NadJoliey said...

politik...MENARIK? EHEMM.. Sila sampaikan ucapan tahniah! (ayat skema...) Ko bila lagi? Mata sudah gataiiii!

zudien said...

Bagi sy la memang menarik....ko ingat senang ka mau kawin? tunggu la....
hehe...involuntary action...mata saya bergerak sendiri bila nampak pompuan..

NadJoliey said...

Hahaha.. Yah, minat orang lain2.. Gahhh.. Gollliiinya 2 pengakuan...

Ibnu Yunus said...

Yaa.. ndak sabar mau makan nasi minyak dari utara. WAHAHA--Nad, look who's talking.. kau yang lebih veteran, bila lagi?

NadJoliey said...

VETERAN??!!! *Jelingan tajam berlaser* C Dinn la duluan neh, dia sudah mulakan misi mencari.. Ko kahwin dulu pun bleh.. Muahahaha!

zudien said...

Yassin- Nasi minyak utara xleh dimasak selagi belum merasa nasik minyak Tawau...
Nadiah- Ladies first...sy mau tgok kwan2 kawin dlu...xnak la nnt kena pi kenduri ko sambil bawak anak ramai2...susah la...

NadJoliey said...

Agree pasal nasi minyak Tawau! HAHA.
PERGHHH.. you go first.. sy x kisah.. :) Haha, siok jua 2, bawa dorg jalan2.. HAHA (cakap mcm "dorg" sudah wujud...)

zudien said...

Nda mau la...x larat oooo bawak dorang jalan jauh2..

NadJoliey said...

"dorg" haha. PRICELESS.