Monday, April 04, 2011

Keluarga tercinta~


Assalamualaikum...

Pernahkah anda lihat ahli keluarga saya??? X pernahkan....meh nak kenalkan...kalau nak kawin dengan saya nanti, inilah orang-orang yang anda jumpa setiap hari...

Pertama sekali....

Tahun ni umur beliau dah masuk 56 tahun...sangat penyayang dan paling memahami saya. Paling rapat dengan saya. Kalau ada ceramah ataupun kenduri kendara sayalah yang ikut beliau...seorang guru berpengalaman...Idola saya. Alhamdulillah, saya bakal mengikut jejak langkahnya.


Syurga di bawah tapak kaki ibu....tak dapat saya gambarkan betapa tingginya nilai kasih seorang ibu. Beliau sangat penyayang, pandai masak( suka masakan sambal tumis petai) dan juga rajin. Sudah berumur 51 agaknya...mesti anda x caya kan??? saya pun x percaya. Tapi memang benar....selalu memberi nasihat supaya rajin belajar. SAYANG MAK!!


Ni abang sulung....nampak kool ja....suka bersukan dari bekerja...semua sukan dia main...memang sportman la dia nih..dah berumur 29 tahun dan beranak seorang saja. Kecik2 dulu selalu buli saya tapi bila dah besar ni saya la paling ngam ngan dia. Kalau pergi makan angin kompem saya diajaknya dulu...(suruh ngasuh anaknya la tuh). Dia memikul beban yang sangat berat selepas ayah saya...anak sulung la katakan....

Ini isteri abang saya. Umur sama ja. Orang Pontian, Johor. Pandai memasak(patutlah abang memilihnya). Saya memanggilnya Kak lily. Sangat baik tetapi tegas. Pantang rumah bersepah, pasti dia kemaskan dalam masa beberapa minit saja. 




Ni kakak sulung saya..umur 28 kot....ntah, lupa dah...Kerja cikgu jugak..mengajar pemulihan (susah oooo....). Garang dan tegas. Langsung tak sama denganku...Berkahwin dengan seorang Tentera(kapten buat masa ini). Bakal dikurniakan seorang cahaya mata...harap-harap dapat perempuan...(laki-laki dah ada). Apa lagi mau cakap??? hurm....muka tak seiras langsung denganku...tak tau la kenapa...
Ni abang iparku...bergaya kan? Tentera oooo.....tegas tapi baik.  Jarang saya bersembang dengannya...kenapa? takut lerrrr....mungkin makan masa untuk lebih mesra. Lagipun dia jarang pulang ke rumah. Sibuk....tentera ler katakan....

Ni kakak kedua saya...umur 23 la tahun ni...paling baik antara semua kakakku...sekarang baru habis belajar di UMT. Masih menunggu keputusan peperiksaan akhir semester. Tak lama lagi mungkin kawin kot. Mintak-mintakla saya yang kawin dulu...ataupun kawin skali la. Jimat kos. haha...


Kakakku yang last skali....umur 20 tahun. Beza setahun ja pun....dari kecik sampai habis sekolah saya ikut jejak langkahnya . Sekolah sama dari sekolah rendah sampai ke sekolah menengah...sambung pelajaran ke Jepun. InsyaAllah, tahun depan. Saya pernah apply ke Jepun dalam bidang dan tempat yang sama dengannya, tapi kandas semasa intervie( hampir-hampir berjaya). Memang menjadi pencabar utamaku dalam pelajaran tapi tak pernah berjaya mengatasinya. Tapi xpa, masa masih ada.....mungkin saya berjaya mengatasinya dalam bersukan.

Ni adik saya. Paling manja dan nakal. Darjah 5 tahun ini. Memang 24 jam bergaduh la kami berdua. Tapi saya juga yang kena marah....abang la katakan.....selalu mengutuk saya di belakang, tapi saya diam saja. Mesti dia jeles pada saya sebab lebih diberi keutamaan. Lelaki kan? tanggungjawab besar...


Last skali, inilah anak buah kesayanganku...umur baru setahun lebih ja...tapi nakal...sangat manja dengan saya. Kalau x caya, tanya abang dan kakak saya. 24 jam mau berkepit dengan saya ja. Macam anak sendiri pulak. ada iras muka saya. Bila pulang saja mesti dia selalu masuk ke bilik saya nak ajak bermain. Mungkin dia akan ikut jejak langkah saya nanti.




Itu saja ahli keluarga saya. InsyaAllah, tahun ni tambah lagi sorang. Hehe....

~Assalamualaikum~

No comments: